Polscy kierowcy bardzo sobie cenią wygodne rozwiązania. Opony całoroczne z roku na rok zyskują na popularności. Warto zatem porównać ze sobą topowe modele opon na każdy sezon. W naszym artykule przedstawimy wady i zalety Michelin Crossclimate 2, Goodyear Vector 4seasons, a także opon AllSeasonContact od Continentala.
Ogumienie wielosezonowe do samochodów to opony hybrydowe. Łączą w sobie cechy opon letnich z tymi przeznaczonymi do jazdy w bardziej zimowych warunkach. Dzięki temu są bezpieczne przez cały rok i nie ma potrzeby wymiany zestawu za każdym razem, gdy zmienia się sezon. Sprzyja temu budowa opon całorocznych. Bieżnik hybrydowy ma bogatą rzeźbę i dużo nacięć. Mieszanka gumy jest też dość elastyczna. To wszystko to jednak pewien kompromis w stosunku do opon dedykowanych na konkretną porę roku.
Mimo to opony wielosezonowe stanowią praktyczne rozwiązanie. Choć są z reguły droższe, pozwalają uniknąć kolejek u wulkanizatora, a także zapewniają oszczędność miejsca w garażu. Co jednak najważniejsze, nagły atak zimy przestaje być problemem. Auto z takim ogumieniem poradzi sobie na lekko oblodzonej trasie, jak i w umiarkowanym błocie pośniegowym. Jest to możliwe dzięki zastosowanej technologii oraz testom, które muszą przejść nawet tanie opony całoroczne. Chcesz sprawdzić aktualne ceny? Wejdź na https://intercars.pl/szukaj/opony-caloroczne-osobowe-2010103/.
Michelin to czołowy producent opon wielosezonowych. Zastosowana technologia MaxTouch Construction sprawia, że to markowe ogumienie całoroczne wystarcza na dłużej i zapewnia jednocześnie lepszą przyczepność. Ważna jest także termo-adaptacyjna mieszanka. Dzięki niej ogumienie dostosowuje się do temperatury. Zatem michelin crossclimate 2 to naprawdę opony uniwersalne.
Zalety są jasne, a czy są jakieś wady? Według użytkowników to opony całoroczne klasy średniej, ponieważ gorzej sprawdzają się w górach. Jazda po nachylonej nawierzchni nie jest wcale łatwiejsza, więc w górskim terenie zwykłe opony zimowe okazują się lepsze. Dlatego ogumienie Michelin CrossClimate 2 jest dedykowane bardziej dla mieszkańców miast i równin.
Opona całoroczna goodyear vector 4seasons powstała z myślą o górach. Ma symbol alpejski 3PMSF. Wyposażono ją także w gęste lamele waflowe 3D, tak więc występuje tutaj możliwie najlepsza przyczepność do zimowej nawierzchni. Rzeźba bieżnika zaś skutecznie odprowadza wodę i błoto.
Ten model warto rozważyć, jeśli w planach ma się wypad na narty. Technologia w oponach całorocznych Goodyear Vector 4Seasons zapewni maksymalne bezpieczeństwo zimą na górskiej trasie. Przeciwwskazania? Sportowy styl jazdy kierowcy. Użytkownicy podkreślają, że te opony są idealne jedynie do umiarkowanej jazdy pod górkę.
Jeśli chodzi o nagrody dla opon wielosezonowych, Continental AllSeasonContact przoduje nad konkurencją. To złoty środek, czyli idealny kompromis łączący dobre opony letnie z zimówkami. Największy rozmiar opon całorocznych w tym przypadku to 205/55 R 16. Indeks prędkości na suchej nawierzchni: maksymalnie 240 km/h. Hamowanie na mokrej: 1,40-1,54. No i ContiSeal, oczywiście, czyli system uszczelniania uszkodzonego bieżnika. W razie problemów nie trzeba natychmiast wymieniać opony. Można spokojnie dojechać na stację lub do garażu.
W jakich sytuacjach ten model sprawdza się najlepiej? W każdej, o ile nie mamy do czynienia ze skrajnościami. Polska ma klimat umiarkowany, tak więc opony Continental AllSeasonContact powinny zadowolić większość kierowców. Tym bardziej że to dość ciche ogumienie samochodu. Wadą jest jednak prowadzenie na suchej nawierzchni. Według niektórych kierowców ta kwestia wygląda gorzej niż to zazwyczaj mamy w przypadku opon letnich.
No więc jakie opony całoroczne wybrać? Porównując ze sobą powyższe propozycje, warto sprawdzić wydajność na mokrej i suchej nawierzchni. Tutaj wygrywa Michelin CrossClimate 2, o ile nie mamy do pokonania zaśnieżonych wzniesień. W typowo górskich warunkach zimowych natomiast lepsze opony całoroczne to Goodyear Vector 4Seasons.
Trwałość i ekonomia użytkowania. Pod tym względem warto kupić opony wielosezonowe Continental. Technologia ContiSeal zapobiega drobnym uszkodzeniom, a te nieco poważniejsze są zredukowane, więc można na spokojnie zająć się naprawą w odpowiednich warunkach. Doświadczeni kierowcy doceniają takie udogodnienie.
Cóż, całoroczne opony to szeroki temat. Dla standardowego kierowcy w Polsce lepsze wydają się opony całoroczne Continental AllSeasonContact. Dla mieszkańca gór jednak lub miłośnika zimowych wyjazdów, według większości użytkowników, opony Goodyear Vector 4Seasons będą naprawdę niezastąpione.