Zarządzanie flotą samochodową - kompleksowe podejście w dbaniu o wydajność firmy - Artykuł Sponsorowany

Zarządzanie flotą samochodową to konieczność wprowadzenia sprawnego administrowania najróżniejszymi aspektami operacyjnymi i serwisowymi. To nie tylko optymalizacja kosztów i eksploatacji pojazdów, ale także planowanie ich konserwacji i troska o inne aspekty związane z ich obsługą i sprawnością. W jaki sposób kompleksowe i zintegrowane podejście do omawianych procesów może przyczynić się do zwiększenia efektywności pracy w całej organizacji?

  • Zarządzanie flotą samochodową - istotne aspekty całego procesu
  • Obsługa floty samochodowej - dodatkowa usługa i dodatkowy zysk

Zarządzanie flotą samochodową - istotne aspekty całego procesu

Zarządzanie flotą samochodową (z ang. car fleet management) jest złożonym i kompleksowym procesem, w którym wymagana jest stała kontrola pojazdów pod każdym względem. Kompleksowość ta polega na tym, że chodzi tutaj nie tylko o stan techniczny pojazdów, ale także o planowanie tras, zarządzanie dokumentacją, radzenie sobie w sytuacjach awaryjnych, co wymaga z kolei minimalizowania przestojów, które mogą wynikać z usterek pojazdów i innych nieprzewidzianych okoliczności.

Kompleksowe zarządzanie flotą samochodów (często nie lokalnie, ale na terenie całego kraju) dotyczy także serwisowania pojazdów, monitorowania ich aktualnej wydajności oraz dbania o to, aby ich udział w ruchu drogowym był w pełni zgodny z obowiązującymi przepisami. Należy zatem pamiętać o regularnych przeglądach technicznych, także ze względu na bezpieczeństwo kierowców.

W ramach kompleksowej obsługi ogromne znaczenie ma także dbałość o jakość opon, w które wyposażona jest cała flota. Oznacza to, że w zarządzaniu flotą pojazdów chodzi także o dobór, serwis, wymianę opon, co pozwala na zwiększenie ich żywotności i poprawę osiągów pojazdów.

Obsługa floty samochodowej - dodatkowa usługa i dodatkowy zysk

Wiele firm zajmujących się zarządzaniem flotą pojazdów może wykorzystać swoje możliwości organizacyjne w rozwoju usług oferowanych swoim klientom. Sprzedaż i serwis opon może znacząco obniżyć koszty operacyjne klienta, a także wpłynąć na wydajność samych pojazdów.

Aby świadczyć taką usługę na najwyższym poziomie, warto zdecydować się na współpracę na zasadach partnerskich, w ramach której firmy otrzymują dostęp do profesjonalnych szkoleń, narzędzi online w kontekście zarządzania flotą pojazdów, dedykowane wsparcie w rozwoju, system zarządzania flotą, a nawet terminarz online do optymalizacji pracy całego warsztatu oponiarskiego.

Dobrze jest zatem rozważyć rozszerzenie swojej działalności pod skrzydłami profesjonalnych partnerów, dzięki którym zwiększy się rozpoznawalność swojej marki oraz zyski z prowadzonej działalności w zarządzaniu flotą pojazdów i ich kompleksową obsługą.